עודפי יבוא ותרומתם לכיס שלך

תוכן עניינים

תחום המוצרים העומדים בעמדות התצוגה וכן העודפים במיוחד בענפי החשמל והאלקטרוניקה משגשגים בארץ בזכות יבוא עודף ממקומות בעולם כמו לדוגמא מוצרים מסין. התחדשות מהירה של רשימת המוצרים המיובאים, החזרות של מוצרים בידי לקוחות וכן יבוא מוצרים מוחזרים אחרים מחוץ לארץ תורמים לעסק זה לשגשג יותר ויותר. מדובר בשוק שהולך ומתרחב אודות מוצרים שמצד אחד אי אפשר לקרוא להם "יד שנייה", אך מצד שני לא בדיוק "חדשים" במובן הקלאסי של המונח. מקובל לחשוב כי מוצרים שחוזרים אל היבואן חוזרים בשל סיבות כמו התחרטות של הלקוח, שימוש של החנות לצורכי עמידה בתצוגה, או אפילו החלפה של דגם חדש ומעודכן יותר.

כיצד מגדירים עודפי יבוא?

מה הם בעצם עודפי יבוא? עודפי יבוא הינם מוצרים שנכנסים למעגל המכירה מחדש. נראית מגמה ניכרת יותר של מוצרי עודף יבוא במערך האלקטרוניקה השונים – ממחשבים ועד מקררים למיניהם. מהי הסיבה לעודפי היבוא? כמה סיבות – במוצרי אלקטרוניקה שיעור התקלות והפגמים מן הסתם גבוה יותר בהשוואה למוצרים אחרים כמו בגדים, ההחזרות של המוצרים הללו בידי לקוחות נפוצה ותדירה יותר, וכן ההתמדה של הפיתוחים הטכנולוגיים והעדכון של דגם ישן בחדש, תורמים לכמות ייצור עודפים חדשים.

הפער במחירים של מוצרים מסין המוגדרים עודפי יבוא לבין אלה החדשים יכול להגיע לעשרות אחוזים, מה שיכול ליצור משיכה ואטרקטיביות בקרב לקוחות המעוניינים במוצרים טובים אך זולים. אמנם בפועל, צרכנים רבים חוששים מרכישה של מוצרים מסין הנחשבים עודפי יבוא בשל המוניטין המפוקפק שלהם, והספקנות בנוגע לאיכות וטיב המוצר.

עד כמה פערי המחירים עשויים להיות משמעותיים?

השאלה הנשאלת היא, בנוגע לצרכן הישראלי בכל הקשור לעודפי יבוא, זה עד כמה פערי המחירים עשויים להיות משמעותיים במוצרים המוגדרים עודפי יבוא בכל תחום, ובדגש על מוצרי חשמל ומוצרים גדולים? בישראל, ניכר שרוב העודפים שייכים למחלקת מוצרי האלקטרוניקה והחשמל. בדרך כלל, נראה שאריזתם המקורית של המוצר נשמרת ללא פגם, ובשל הלחץ הרב למכור אותם, חנויות רבות מורידות את המחירים שלהם ברמה דרסטית, אפילו בהנחות שיכולות להגיע ל -50% מערך המחיר המקורי. לקוחות רבים נוטים לחשוב בטעות כי מוצרי העודפים הינם ישנים ולא עדכניים, אך הרבה פעמים דווקא מדובר במוצרים עדכניים ואיכותיים למדי. בקרב מוצרי האלקטרוניקה, בשל התחרות הטכנולוגית בין חברות הייצור על המוצר החדשני והעדכני ביותר, הדגמים מתחלפים חדשים לבקרים, מה שיוצר גלים של מוצרים חדשים למדי המוחלפים בגרסא עדכנית יותר, מה שמותיר את המוצר הקודם בתור עודף יבוא.

האם כדאי לרכוש מוצרים המוגדרים עודפי יבוא בסיטונאות?

אם אתם מעוניינים לבצע רכישה גדולה של מוצרים המוגדרים עודפי יבוא, המחיר מצד אחד יכול לשחק תפקיד בשל ההוזלה המשמעותית שתוכלו לקבל, אך עם זאת עליכם לקחת בחשבון שיש כאן סיכון לא קטן במיוחד. עודפי ייבוא יכולים להיות אופציה מעולה עבור הצרכן הישראלי היחיד, אך בכל הנוגע לרכישה סיטונאית, צריך להיזהר ולבחון את מלאי המוצרים ואיכותם. בקרב המוצרים העודפים, ייתכנו מוצרים מחודשים או שעמדו בתצוגה, מה שיכול להעלות את החשש כי הם הופעלו שעות על גבי שעות במהלך הצבתם בחנות לעיני כל, למשל טלוויזיות. רכישה סיטונאית יכולה להיות הוזלה משמעותית לסיטונאי אך רצוי מאוד לבדוק את טיבם ותקינותם של כל המוצרים אחד אחד. 

 

כסף מזומן
כיצד להישאר תואם לחוק המזומנים החדש?

החוק, שנחקק לראשונה בשנת 2019, עם עדכונים נוספים בשנת 2022, מגביל כעת עסקאות במזומן לסכום מרבי של 6,000 ₪. שינוי משמעותי זה משקף את מחויבות הממשלה לצמצום הכלכלה השחורה ולהבטיח שפעילויות פיננסיות יהיו גלויות יותר לגופים הרגולטוריים. על ידי קביעת מגבלות עסקה אלה, החוק משפיע ישירות על האופן שבו עסקים ויחידים מנהלים את עסקאותיהם הפיננסיות, ומעודד מעבר לתשלומים אלקטרוניים ושיטות אחרות שאינן במזומן, אותן קל יותר לעקוב ולדווח עליהן. מהלך זה לא רק מסייע במאבק בהעלמות מס, אלא גם מתיישר עם מגמות גלובליות לקראת שירותים פיננסיים דיגיטליים, ומציע נוחות וביטחון גם לצרכן וגם לעסקים כאחד.

מאמן כושר
למאמני כושר: כיצד ביטוח אחריות מקצועית יכול להגן עליכם ועל הלקוחות שלכם

דמיינו לרגע, את השלווה שבידיעה שקריירת הכושר המקצועית שלכם, יחד עם רווחתם של הלקוחות שלכם, מוגנת מפני תקלות בלתי צפויות. בתחום הדינמי של אימוני כושר, שבו אתגרים פיזיים פוגשים את השאיפות של בריאות ואיכות חיים, הפוטנציאל לפציעות מקריות או עצות שהשתבשו אורב בכל פינה. בתוך מציאות זו, בולט מגדלור אחד של ביטחון עבור מאמני כושר: ביטוח אחריות מקצועית.

למה לבחור בגנרטור סולארי? היתרונות הסביבתיים והכלכליים

בעולם שבו החיפוש אחר חיים ברי-קיימא דוחק מתמיד, אור הזרקורים נופל יותר ויותר על פתרונות חדשניים המבטיחים עתיד בהיר וירוק יותר. בין אלה, גנרטורים סולאריים מופיעים כמגדלורים של תקווה, הממזגים את הפיתוי של אנרגיה מתחדשת עם המעשיות של שימוש יומיומי. דמיינו עולם שבו האוויר נקי יותר, חשבונות החשמל שלכם נמוכים יותר, והתלות שלכם ברשת החשמל היא נחלת העבר.