כמה עולה לבנות בריכה

תוכן עניינים

בריכה ביתית הפכה בשנים האחרונות לחלום הישראלי של מי שמחזיק בבית פרטי. היא הופכת את השהות בבית לנעימה, היא מפנקת, היא מספקת פעילות לילדים לאורך כל הקיץ והיא מפעילה את כל הגוף. לבריכה יתרונות רבים אך אין ספק שלא מדובר בעסק זול. הקמת בריכה בבית מצריכה לא מעט הכנות, אישורים, תחזוקה וכמובן שלצד כל אלו יש גם להתחשב בהיבט הבטיחותי. אז כמה תעלה לנו הקמת בריכה ביתית ומה כדאי לדעת לפני שיוצאים לדרך להגשמת החלום? הכנו עבורך כתבה מקיפה שתסייע לשים קצת סדר בדברים. 

במה כרוכה בניית בריכה ביתית?

בניית בריכה ביתית כרוכה בכמה וכמה הכנות ראשוניות כדי להבטיח את הבטיחות שלה ואת תפעולה השוטף. ראשית, במידה ומדובר בבריכה קבועה שעבורה יש לבצע חפירות בקרקע – יש לקבל היתר לכך מטעם הרשות המקומית. שנית, יש להיות מלווים על ידי בעלי מקצוע המתמחים בתחום ההנדסה והבנייה, וזאת כדי להבטיח שעבודות החפירה מבוצעות על פי ההיתר והתנאים הנדרשים בו. 

בשלב הכנת הקרקע יש לשים לב שכל עבודות החפירה והבנייה נעשות על פי תנאי ההיתר, וכי גם חדר המכונות של הבריכה נבנה על פי הדרישות הקבועות בחוק בנושא זה. יש לבחור בין חומרי הגלם הקיימים כיום את סוג הבריכה המועדפות. ישנן בריכות בטון, בריכות פיברגלס ובריכות מתועשות. בנוסף, ישנן בריכות שנחשבות לזמניות יותר והן בריכות עמודים או בריכות גומי. 

כמה עולה בריכה ביתית? 

יש להתייחס לעלויות הבריכה הביתית בשני מישורים – עלויות הקמת בריכה ועלויות תחזוקה לאורך השנים. מבחינה זו יש הבדל גדול בין סוגי הבריכות כיום, שכן לא ניתן להשוות את עלויות בריכה מבטון לעלויות בריכה זמנית. 

מחיר בור ויציקת בטון יעלה בין 100 ל-150 אלף שקלים בממוצע כשמדובר על בריכות בגודל שלושה על שבעה מטרים. שלב האיטום והציפוי יעלה בין 200 ל-300 שקלים ש"ח למ"ר כשמדובר על ציפוי PVC, בקרמיקה מדובר על מחיר של בין 550 ל-650 ₪ למ"ר ואף יותר. יש לקחת בחשבון גם את הקמת חדר המכונות בגודל סטנדרטי הוא בדרך כלל יהיה בין 21 ל-48 מ"ר. מחיר התקנת חדר המכונות יכול לנוע בין המחירים 30,000 ₪ ל-60,000 ₪. יש לקחת בחשבון מחירים נוספים – למשל משאבה לבריכה עולה כמה אלפי שקלים, לוח חשמל יכול להגיע למחיר של 10,000 ₪, ופילטר לבריכה יכול גם לעלות בין 5,000 ל-10,000 ₪. 

סוג הקרקע יכול להשפיע על מחיר העבודה הסופית, שכן ככל שהאדמה תהיה סלעית יותר, כך יהיה צורך לבצע בה קידוחים שיהיו מורכבים וקשים יותר. גם הנגישות לבריכה יכולה להשפיע על המחיר שלה וסוג הגימור לבריכה בו יעשה שימוש. 

כדאי גם לדעת כי בניית בריכת שחייה לא נגמרת בהקמה, יש לה עוד עלויות נוספות שיש לקחת בחשבון. לדוגמה, אם רוצים כיסוי איכותי שישמור על הבריכה אך גם על הילדים, הוא יכול לעלות כמה עשרות אלפי שקלים, משאבה לחימום המים גם תעלה בין 15,000 ל-30,000 ₪, תלוי בגודל הבריכה. כמו כן, יש לקחת בחשבון עלויות של מילוי הבריכה במים בעונה שיכולים להגיע לסכומים של מאות ואף אלפי שקלים – הכול בהתאם לגודל הבריכה. 

רגש
מהי בגידה רגשית בזוגיות?

בתחום מערכות היחסים, המונח "בגידה" מעלה לעתים קרובות תמונות של פגישות סודיות ובגידה פיזית. עם זאת, ישנה צורה עדינה יותר, אך מזיקה באותה מידה, של בגידה שאינה כוללת בהכרח מגע פיזי: בגידה רגשית.