יום בחייו של גיימר מקצועי

תוכן עניינים

אחד מענפי הספורט הפופולאריים ביותר בעולם, לא בהכרח מוגדר ספורט במובן הקלאסי של המילה. מדובר על גיימינג, משחקי מחשב. על פי הערכה, למעלה מ-3.2 מיליארד איש משחקים במשחקי מחשב שונים. הענף יגלגל, על פי הערכות, למעלה מ-200 מיליארד דולר בשנת 2023.

גיימינג איננו מוגדר כספורט במובן הקלאסי, מאחר והשחקנים יושבים מול המחשב ומשחקים, אומנם אחד מול השני ולעיתים מול מספר שחקנים במקביל, אך הם אינם "עושים ספורט" כפי שאנחנו רגילים להכיר ולהבין את המושג הזה.

אך זה לא מדויק לגמרי. גיימרים מקצועיים או חובבים עושים הרבה מאוד תנועות גוף בזמן המשחק, נדרשים לבצע חימום וחיזוק לפני שהם נכנסים לסדרה של משחקים ובמהלכם, על מנת שיוכלו לבצע תנועות שונות בצורה נוחה ובריאה, מבלי להתעייף, להיחלש או כל דבר שעלול למנוע מהם לשחק ולהגיע לתוצאות אופטימאליות. יתרה מזו, גיימרים מקצועיים מתמודדים עם הרבה פציעות גוף שעלולות למנוע מהם לשחק, במשך תקופה קצרה או ארוכה.

מה עושה גיימר מקצועי ועם אילו פציעות הוא מתמודד?

גיימר מקצועי, יושב במשך שעות ארוכות מול המסך, מתאמן או משחק מול גורמים שונים, בין אם זה משחקי ידידות ובין אם זה משחקים רשמיים בתחרויות. הוא צריך לעבוד קשה בשביל לשפר את היכולות שלו ולהגיע לתוצאות איכותיות.

בשביל שהוא יוכל לבצע את עבודתו כנדרש, אזי שהוא משתמש בכסא גיימינג המאפשר לו לשמור על יציבות נוחה, גב זקוף, להניח את הידיים בצורה נוחה על ידיות הכיסא, לשמור על מרחק סביר מהמסך, מחלקים אחרים במחשב, וכן מאמצעים אחרים בהם הוא מעוניין להשתמש.

גיימר מקצועי מתמודד, כאמור, עם הרבה פציעות שונות ובראש ובראשונה כאבי צוואר. כאבים אלו נוצרים כתוצאה מישיבה ממושכת, לעיתים ללא תנועה של אזור הצוואר והראש, מה שדורש מהשרירים להיות מאוד חזקים. חוסר התנועתיות עלולה להחליש את האזור ולייצר תחושת כאב משמעותית.

כאבי צוואר יכולים להקרין גם על אזורים אחרים בגוף. למשל, הם יכולים להקרין על הכתפיים, זרועות, הגב ועמוד השדרה ומכאן למטה, וכן הם יכולים לייצר כאבי ראש. לכן חשוב מאוד לדעת כיצד להתמודד איתם ולעשות כל מה שנדרש בשביל לפתור את הבעיה בהקדם.

איך גיימרים יכולים להתמודד עם כאבי צוואר?

ראשית, חשוב מאוד שהם ישתמשו בכיסאות גיימינג מותאמים עבורם. הם צריכים לבחון היטב את הכסא ולוודא שיש בהם מנח מיוחד לצוואר ולראש.

שנית, חשוב שהם יבצעו תרגילי חיזוק, תרגילי חימום ותרגילים אחרים ליצירת תנועתיות וגמישות באזור זה.

שלישית, הם יכולים להשתמש בכריות מיוחדות לחימום האזור וכן על מנת שהצוואר והראש יהיו מונחים על כר רך ונעים.

ארבע, רצוי להיעזר באנשי מקצוע, דוגמא פיזיותרפיסטים על מנת לקבל ייעוץ מקצועי וסט תרגילים אותם ניתן לבצע בבית, בין המשחקים, או במהלכם.

רגש
מהי בגידה רגשית בזוגיות?

בתחום מערכות היחסים, המונח "בגידה" מעלה לעתים קרובות תמונות של פגישות סודיות ובגידה פיזית. עם זאת, ישנה צורה עדינה יותר, אך מזיקה באותה מידה, של בגידה שאינה כוללת בהכרח מגע פיזי: בגידה רגשית.

לייבזון דיגיטל
לא מצליחים לקדם את אתרכם בגוגל? זהו טיפים לחדירה לפסגה

השלב הראשון לקידום אתר בגוגל הוא הבנת מנגנון הפעולה של האלגוריתם. גוגל משתמשת באלגוריתמים מסוימים שמנתחים את התכנים של האתרים ומדרגים אותם על פי מדדים שונים. אחד מהמדדים החשובים הוא מדד האמינות, שמתייחס למידת האמינות של האתר. עוד מדד חשוב הוא מדד הרלוונטיות, שמתייחס למידה שבה התכנים של האתר רלוונטיים למילות המפתח שנחפשו.