בניית תעלת ניקוז נמוכה

תוכן עניינים

אנו זקוקים לניקוז כמעט בכל מקום ואנו לא נותנים לכך את הדעת עד שאנו נתקלים בבעיית ניקוז או כאשר אנו מבצעים בנייה לבתים חדשים בהם עולה הצורך לניזוק מורכב. אחד הפתרונות היצירתיים בתחום הניקוז הוא של תעלת הניקוז הנמוכה, או מה שמכונה בעגה המקצועית – תעלה בפרופיל נמוך. היא מצריכה פחות חפירות והיא מתאימה במיוחד למקומות קטנים וצרים המחייבים ניקוז וניתן לתכנן אותן בשבילי כניסה לבית, בגינות, בסמוך לדלתות ובכל מקום בו יש צורך נקודתי בניקוז. 

מהי תעלת ניקוז נמוכה?

תעלת ניקוז נמוכה הנה תעלה שאינה עמוקה שעומקה הוא בדרך כלל עד 130 מ"מ, כאשר הממוצע עומד על 70 מ"מ והיא משמשת לניקוז מים עומדים במקומות בהם לא ניתן להתקין תעלה גדולה הן מבחינת המיקום והן מבחינה אסתטית. התעלה אינה דורשת עבודה מורכבת או חפירה עמוקה והיא מתאימה למקומות בהם יש צורך בניקוז קטן עד בינוני. 

מה ההבדל בין תעלת ניקוז נמוכה ובין תעלת ניקוז רגילה? 

תעלות ניקוז מגיעות בכל גודל והם מותאמים למקומות בהם יש צורך בניקוז, בין אם מדובר על מקומות מסחריים, ציבוריים או בתים פרטיים. התעלה בעלת הפרופיל הנמוך משמשת בעיקר בשבילי גישה ובאזורים מרוצפים בגינה ולרוב הן מותקנות במצבים בהם הכנסת תעלת ניקוז רגילה אינה מתאימה מבחינת גודל השטח. כאשר יש מגבלת שטח התעלה הדקה והקטנה הופכת לאפשרות הטובה ביותר לניקוז. 

המאפיינים העיקריים של תעלת הניקוז הנמוכה הנם שניתן להרכיב אותה בקלות, התעלות אינן חוסמות בוץ, סחף או לכלוכים, הסורגים עצמם עשויים חריצי בלוק, מה שהופך אותם לידידותיים לכל סוגי הנעליים וגם לעקבים דקים, ניתן לחתוך את התעלה לאורך הרצוי ולבצע התאמות וישנן נקודות יציאה מרובות עם מעבר לצינורות ניקוז. התעלה נבדלת מתעלות ניקוז אחרות בגודלה, ומכאן ניתן להסיק שהתקנתה מתאימה למקומות בהם אין צורך בניקוז מהותי, אלא ניקוז נקודתי. 

כיצד יש להתקין תעלת ניקוז נמוכה?

התקנת תעלת ניקוז נמוכה מתחילה בחפירת תעלה עבור מתקן הניקוז התת קרקעי, יש צורך בחול דחוס כבסיס בעומק של 50 מ"מ והרוחב צריך להיות 100 מ"מ כדי שניתן יהיה למלא בטון בשני צדי התעלה. בשלב השני מבצעים מדידות להתאמה מדויקת לפני הכנסת התעלה כשאת תחילת ההתקנה מבצעים בצד הנמוך ביותר ולאחר שהקטע הראשון של התעלה נמצא במקום המתאים, שאר הקטעים יתאימו את עצמם בחריצי החיבור בהתאם. את חריצי המיקום יש לאטום עם סיליקון כדי להגביר את עמידות התעלה, מחברים את התעלה לניקוז התת קרקעי ולאחר מכן מכניסים את יציקת הבטון שמקבעת את התעלה. רצוי לעשות שימוש בחומרי גלם איכותיים למשל פרופיל אלומיניום מרובע המתאים לסוג זה של תעלות, וכמובן שיש לבצע את העבודה באמצעות בעל מקצוע מנוסה בתחום. 

באילו אנשי מקצוע יש להיעזר על מנת לבנות תעלת ניקוז נמוכה?

קבלנים להם ניסיון בעבודות ניקוז וגינה הם הכתובת המדויקת לבניית תעלת הניקוז הנמוכה. העבודה מצריכה ניסיון וידע בתחום, כדי להתאים את התעלה המדויקת שתבצע את הניקוז באופן מדויק. יש לבחור אנשי מקצוע עם המלצות ודוגמאות לעבודות קודמות ומומלץ לחתום על חוזה עבודה שמגדיר במדויק את המחיר, את השימוש בחומרי הגלם האיכותיים ואת זמן העבודה.

לייבזון דיגיטל
לא מצליחים לקדם את אתרכם בגוגל? זהו טיפים לחדירה לפסגה

השלב הראשון לקידום אתר בגוגל הוא הבנת מנגנון הפעולה של האלגוריתם. גוגל משתמשת באלגוריתמים מסוימים שמנתחים את התכנים של האתרים ומדרגים אותם על פי מדדים שונים. אחד מהמדדים החשובים הוא מדד האמינות, שמתייחס למידת האמינות של האתר. עוד מדד חשוב הוא מדד הרלוונטיות, שמתייחס למידה שבה התכנים של האתר רלוונטיים למילות המפתח שנחפשו.

הסרת עודפי עור ושומן מהפנים והצוואר

אחד הסימנים הבולטים ביותר של הזדקנות הוא אובדן האלסטיות של העור, בעיקר סביב הפנים והצוואר. תופעה זו, יחד עם הצטברות של עודפי שומן, יכולה לשנות באופן דרסטי את המראה החיצוני, ולעתים קרובות להוסיף שנים לגיל הנראה. מאמר זה עוסק בסיבות, אפשרויות הטיפול וההחלמה הקשורים לתהליך הסרת עודפי עור ושומן מהפנים.

צילומי תדמית
צילומי תדמית לנשים – בשביל מה נשים צריכות צילומי תדמית?

בשנים האחרונות, גובר השימוש בשירות של צילומי תדמית באופן כללי ובפרט בקרב נשים. שירות זה ניתן זה על ידי צלמים מקצועיים המתמחים בסוג כזה של צילום, ומוזמנים על ידי נשים מתחומים שונים לצלם אותן, בביתן, בעסק שלהן או במקומות אחרים.