איך מודדים רעש בפרויקט בנייה?

תוכן עניינים

על מנת להוזיל את יוקר המחייה ישנה חשיבות לעבוד בצורה מהירה בכל פרויקט שהוא. בו בזמן ישנה חשיבות שלא להרעיש יתר על המידה, ובאותה נשימה גם לא להרעיש בשעות מאוחרות. ההגבלות הן חד משמעיות מהסיבה הפשוטה כי מרבית אתרי הבנייה נמצאים באזורים מגורים. רעש בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות הערב המאוחרות יפגע בצורה משמעותית באיכות חיי התושבים. הדרך הכי טובה לפתור את הבעיה תהיה להגביל את שעות העבודה ולמדוד את הרעש. כיצד אפשר למדוד את הרעש בפרויקט בנייה? הבאנו לכם את כל המידע שאותו אתם צריכים להכיר כדי שתוכלו להפיק את המירב.

 

מהן המגבלות מבחינת הרעש?

שעות העבודה בכל אתר בנייה הן מאוד ברורות, כאלה שלא צריך למדוד אותן. הרי מספיק שיש לכם שעון על היד כדי שתוכלו להבין בדיוק עוד כמה שעות תוכלו להמשיך לעבוד. החוק קובע כי באתר בנייה אפשר להתחיל לעבוד החל מהשעה 07:00 בבוקר עד השעה 19:00 בערב. מבחינת הרעש יכולות להיות כל מיני ספקות עד כמה הוא חמור. אך החוק קובע כי באתר בנייה אסור להרעיש מעבר ל-80 דציבלים. מכאן עולה השאלה איך תוכלו לדעת כי אינכם עוברים את ה-80 דציבלים שנקבעו בחוק? זוהי בהחלט שאלה שחובה להבין את התשובה לגביה. כל זאת לפני שתגיעו למצב שבו הבנייה תהיה בעיצומה.

 

איך אפשר למדוד רעש באתר בנייה?

מדידת רעש באתר בנייה נעשית על ידי איש מקצוע שמגיע עם הציוד המתאים. לשמחתנו ישנם כלים מתקדמים שמאפשרים למדוד בקלות את הרעש בתוך אתר הבניה. יועץ אקוסטיקה הוא האיש שאמור להיות אחראי על ביצוע המשימה החשובה הזאת. אחרי שהוא יבדוק את מדד הרעש בתוך המבנה תוכלו להחליט מה אפשר לעשות. מצד אחד יהיה אפשר לעצור את העבודה עם חלק מהמכונות או לעשות זאת בצורה קצת אחרת. נדגיש כי במרבית אתרי הבנייה לא עוברים את החוק בכל מה שנוגע להפעלת רעש. אך עדיין עם יועץ אקוסטיקה תוכלו להפוך את סימני השאלה לסימני קריאה חד משמעיים מבחינתכם.

 

כיצד מונעים רעש עז באתר בנייה?

אם יועץ אקוסטיקה אמר לכם כי עברתם את הרף יהיה עליכם לעשות שינויים שונים. נדגיש כי התושבים שמתגוררים בקרב מקום יכולים לפנות לרשות המקומית כדי שתטפל במטרד. מבחינתכם תוכלו לעצור את העבודה עם הכלים השונים או שתבצעו החלפה של כלים ישנים בכלים חדשים. מרבית כלי העבודה החדשים הם כלי עבודה שקטים כאלה שיהיה אפשר לעבוד איתם ללא בעיה. ברוב המקרים אם יצא שעברתם על החוק ככל הנראה יוצא לכם להשתמש בכלים שלא עומדים בסטנדרטים הקיימים. תמיד חשוב להיות עם האצבע על הדופק בכל מה שנוגע להרעשה בתוך אתר הבניה. כך לא תביאו את עצמכם למצב לא נעים בעל כורחכם.

רגש
מהי בגידה רגשית בזוגיות?

בתחום מערכות היחסים, המונח "בגידה" מעלה לעתים קרובות תמונות של פגישות סודיות ובגידה פיזית. עם זאת, ישנה צורה עדינה יותר, אך מזיקה באותה מידה, של בגידה שאינה כוללת בהכרח מגע פיזי: בגידה רגשית.