איך להיות קבלן ולהתחיל להרוויח

תוכן עניינים

 

איך להיות קבלןקבלן בישראל, הינו מקצוע שמצד אחד טומן בחובו אפשרויות לרווח נאה והתפתחות רבה ומנגד דורש מידה לא מבוטלת של אחריות ועמידה בסטנדרטים מקצועיים גבוהים. כך הדבר, כאשר הבניין שאתה בונה משפיע על חייהם של כל כך הרבה אנשים וחייב להיבנות באיכות גבוהה ומוקפדת.

רבים הרוצים להפוך לקבלנים במקצועות הבניה. אלא שיש הבוחרים לממש זאת בשני כיוונים מנוגדים: הראשונים, מבקשים לעבוד במקצוע באופן חוקי, שמשמעו להיות קבלן רשום בפנקס הקבלנים. הקבוצה השנייה אלו הם שאינם נרשמים בפנקס הקבלנים ובעצם לכאורה, עוברים על החוק. איך להיות קבלן רשום? באילו תחומים זה כדאי? ומהם ההטבות הנלוות לכך? בשורות הבאות.

מה זה בעצם קבלן רשום?

לאורך השנים, ניסתה מדינת ישראל להחיל על מקצוע הבניה סטנדרט גבוה, מתוך רצון לעודד מקצועיות וכדי לפעול בו בסטנדרט גבוה ומתקדם. לצורך כך, קבעה המדינה כי על הקבלנים, בענפים שונים, להיות מאוגדים ברשימה אחת, שתהיה מפוקחת ותהווה מעין תו איכות. תחומי הבניה חולקו לענפים ראשיים ומשניים וכל קבלן רשום, היה מסווג לתחום בו הוא מתמחה ומשם ניסיונו.

על מנת לעמוד בסטנדרט הגבוה שהוצב, הוטל על הקבלנים המועמדים לרישום, לעמוד בתנאי סף גבוהים, שהבולטים שבהם היו סוג השכלתם. כך, קבלן רשום היה צריך להיות בעל השכלה של מהנדס, הנדסאי או מנהל עבודה רב ניסיון באתר בניה. על פי סוג ההשכלה, גם נגזר התנאי השני שחייב שנות ניסיון בפועל בשטח, כאשר הנדסאי למשל צריך להוכיח יותר שנות ניסיון ממהנדס.

היתרונות של קבלן רשום

אי אפשר רק עם מקלות בדמות תנאי סף ולכן המדינה גם חילקה גזרים. קבלנים המחזיקים בתעודת קבלן רשום, נהנים בראש ובראשונה מנשיאת תו איכות וירטואלי, האומר כי הם מפוקחים ומחויבים למקצוענות ואיכות בעבודה. דבר זה מקרב אליהם לקוחות פרטיים, מכל המגזרים, המבקשים שקט נפשי כחלק מתהליך הבניה.

לצד זאת, גם גופים משמעותיים רואים בתעודה יתרון. כך למשל הבנקים, אשר נוחים יותר להעניק מימון לפרויקטים המנוהלים ע"י קבלנים רשומים. בנוסף, רק קבלנים רשומים רשאים לקבלי היתרי עבודה לפועלים פלסטינים בישראל. אישורים אלו נחשקים ביותר וקיימת דרישה עצומה לעובדים אלו בענף הבניה ובכך למעשה, נהנים הקבלנים הרשומים מיתרון מנצח.

לא פחות חשוב מכך, זה היתרון העצום, בעצם העובדה שכעת מותר לקבלן לעבוד בהיקפי עבודה ובהיקפים כספיים, שעל פי חוק נמנעו ממנו עד כה. יש הגיון רב במגבלה זו, שכן המדינה מבקשת שבפרויקטים גדולים ומורכבים יעסקו רק הקבלנים הטובים והאיכותיים ביותר. בשעה שקבלן הופך לרשום, הוא יכול להשתתף גם בפרויקטים מכניסים וגדולים ובעיקר להשתתף במכרזים ממשלתיים, שבהם העסקת קבלן רשום, הוא תנאי בל יעבור. כמובן, שמכרזים אלו הם הנושאים בחובם את הכסף הגדול ועתידו ורווחתו של העסק.

 

 

איך להיות קבלן רשום?

קבלן רשוםכדי להפוך לאחד מאותם קבלנים מובחרים, יש צורך לבצע תהליך רישום ולעמוד בסטנדרטים הנוקשים ובתנאי הסף, כאמור. לצד זאת, יש צורך להגיש בקשה לרשם הקבלנים, שהוא הגוף המנהל את פנקס הקבלנים במשרד השיכון. בהגשה, צריך הקבלן למלא טפסים רבים ולאסוף מסמכים מכל תקופות עבודתו וכן להוכיח את ניסיונו ומרכיבים רבים אחרים. זוהי מלאכה קשה ומורכבת, מתישה ומלאה בסוגיות בירוקרטיות. לשמחת הקבלנים, קיימים גופים עסקיים ומקצועיים המלווים קבלנים בתהליך ופועלים בשמם, הן מול הועדות השונות והן באיסוף החומרים והגשתם.

לשמחתם הרבה יותר, מי שצולח את התהליך, זוכה להירשם בפנקס ולהתחיל לעבוד בהיקפים גדולים יותר. כמו כן, לאורך השנים ועם צבירת הניסיון ברמה אליה סווג בתחילה, הקבלן מטפס בשלבי הסיווג, עד לעבודות בהיקף בלתי מוגבל.

לא רק בניה פרופר

עד כה תיארנו את התשובה לשאלה איך להיות קבלן בענף הבניה הכללי. אלא שכאמור חשוב לדעת ,כי יש עוד ענפים משניים, כמו קבלני חשמל, קבלני ביוב, קבלני עפר ועוד ולחלקם יש תנאים אחרים. קבלן שיפוצים למשל, אינו חייב להיות מהנדס אך הוא חייב להוכיח השכלה כהנדסאי או לעבור קורס לימודי מקיף, שבסופו בחינה. רק לאחר מעבר הבחינה בהצלחה, הוא רשאי להתחיל בתהליך המפרך של הרישום.

כפי שציינו, אין חובה כי הקבלן יעבור את התהליך הזה לבדו. חברות הליווי המקצועיות, עושות עבורו את העבודה, מייצגות אותו בפורומים המקובלים, מעניקים לו יעוץ משפטי ונלחמים עבורו לשיפור הסיווג הניתן לו.

'יובל סגל' הינה חברה וותיקה ומובילה, העוסקת בייצוג והכוונת קבלנים בתהליך הרישום. צוות מומחי החברה והיועצים המשפטיים שלה, נכונים לסייע לך בכל התהליך, עד לסיומו בהצלחה.

לייבזון דיגיטל
לא מצליחים לקדם את אתרכם בגוגל? זהו טיפים לחדירה לפסגה

השלב הראשון לקידום אתר בגוגל הוא הבנת מנגנון הפעולה של האלגוריתם. גוגל משתמשת באלגוריתמים מסוימים שמנתחים את התכנים של האתרים ומדרגים אותם על פי מדדים שונים. אחד מהמדדים החשובים הוא מדד האמינות, שמתייחס למידת האמינות של האתר. עוד מדד חשוב הוא מדד הרלוונטיות, שמתייחס למידה שבה התכנים של האתר רלוונטיים למילות המפתח שנחפשו.

הסרת עודפי עור ושומן מהפנים והצוואר

אחד הסימנים הבולטים ביותר של הזדקנות הוא אובדן האלסטיות של העור, בעיקר סביב הפנים והצוואר. תופעה זו, יחד עם הצטברות של עודפי שומן, יכולה לשנות באופן דרסטי את המראה החיצוני, ולעתים קרובות להוסיף שנים לגיל הנראה. מאמר זה עוסק בסיבות, אפשרויות הטיפול וההחלמה הקשורים לתהליך הסרת עודפי עור ושומן מהפנים.